top of page

Integritetspolicy

Integritetspolicy för S:t Aframs Tandvård AB

S:t Aframs Tandvård AB värnar din rätt till personlig integritet, därför har vi en integritetspolicy. I denna policy beskrivs hur vi hanterar personuppgifter som vi får del av när du kontaktar oss i egenskap av patient, arbetssökande eller annan egenskap.

S:t Aframs Tandvård AB är personuppgiftsansvarig och har följande kontaktuppgifter:

Företagsnamn: S:t Aframs Tandvård AB
Besöksadress: Klockarvägen 92B, 151 62, Södertälje
E-post: info@staframstandvard.se
Telefon: 08 550 106 10
Webbplats: www.staframstandvard.se

Kort om lagar rörande detta avsnitt
Personuppgiftslagen (PuL) ersattes av dataskyddsförordningen (GDPR) den 25 maj 2018, vilken kompletteras av nationell lagstiftning. Den kompletterande lagstiftningen i Sverige omfattar bland annat patientdatalagen (SFS 2008:355), patientsäkerhetslagen (SFS 2010:659) och hälso- och sjukvårdslagen (SFS 2017:30). S:t Aframs Tandvård AB följer dessa lagar samt Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd.

Den information som S:t Aframs Tandvård AB samlar om dig
Vi tar emot, samlar in och lagrar all information du anger på vår webbplats eller tillhandahåller oss på annat sätt. Uppgifter kan samlas in genom kontakt via telefon, e-post, formulär på hemsidan, vid bokning av tider eller via remisser från andra vårdgivare.

Syftet med insamlingen:

  • Tillhandahålla nödvändiga tandvårdstjänster och upprätthålla en god och kontinuerlig kontakt.

  • Ge patienter kundsupport och teknisk support.

  • Kontakta patienter med allmänna eller personliga tjänsterelaterade meddelanden.

  • Följa gällande lagar och förordningar.

Hantering av personuppgifter
S:t Aframs Tandvård AB hanterar dina personuppgifter baserat på en av följande rättsliga grunder: avtal, lag eller föreskrift (rättslig förpliktelse), samtycke från patienter och andra berörda personer, eller genom en intresseavvägning.

Ekonomiska transaktioner som fakturor och inbetalningar hanteras enligt bokföringslagen. Vi kan även hantera personuppgifter i samband med nationella kvalitetsregister och andra kvalitetsförbättringsåtgärder.

Dina hälsouppgifter
Vid utnyttjande av våra tandvårdstjänster behöver vi samla in och hantera hälsouppgifter i enlighet med patientdatalagen och andra relevanta lagar och föreskrifter.

Dina rättigheter
Du har rätt att begära ut de uppgifter vi har om dig samt begära rättelse eller radering av dina uppgifter, i enlighet med gällande lagstiftning. Uppgifter som måste sparas av legala eller administrativa skäl kan dock inte raderas.

Skydd av personuppgifter
Vi vidtar lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina personuppgifter från förlust, förändring eller obehörig åtkomst.

Hur länge vi sparar dina uppgifter
Vi sparar dina uppgifter så länge det finns skäl kopplat till lagstiftning eller det ursprungliga insamlingsändamålet.

Cookies och profilering
Vi använder cookies för att förbättra användarupplevelsen på vår webbplats. Du kan när som helst justera dina webbläsarinställningar för att avvisa cookies. Vi använder inte cookies eller andra personuppgifter för profilering.

Uppdatering av integritetspolicy
Vi förbehåller oss rätten att uppdatera denna policy. Ändringar träder i kraft direkt efter publicering på vår webbplats.

bottom of page